, ,

Waarom een bedrijfsfilm?

Waarom een bedrijfsfilm?

Waarom een bedrijfsfilm?

Steeds vaker zie je het terug bij het bezoeken van een willekeurige website: de bedrijfsfilm. Een korte of lange introductie over de onderneming of organisatie achter de website. Het is daarmee een van de meeste gebruikte manieren om je onderneming of organisatie, op een professionele manier te introduceren aan het grote publiek. Maar waarom is een bedrijfsfilm zo populair en wat is de meerwaarde ervan in jouw situatie?

Betrouwbaarheid als meerwaarde

Branding is meer dan de uitstraling van je merk, je onderneming of je organisatie. Door gebruik te maken van de kracht van visualisatie bouw je niet alleen aan een sterke presentatie, je realiseert ook een stuk betrouwbaarheid. De producten of de diensten die je levert koppelt de bezoeker dan aan en van de belangrijkste doelstellingen van marketing: vertrouwen. Een product wat geassocieerd kan worden met een hoge mate van betrouwbaarheid zal in de regel beter verkopen. Zien is immers geloven.

Meer onderscheidend vermogen door de bedrijfsfilm

De logica van het ondernemerschap is dat je niet de enige bent die een bepaald product of dienst aanbiedt. Door een groot onderscheidend vermogen positioneer je jouw organisatie als autoriteit op jouw gebied. Een bedrijfsfilm kan je daarmee goed ondersteunen. Door middel van een videofilm kan je beter dan met reguliere content jezelf presenteren en jouw verhaal vertellen. Een bedrijfsfilm werkt zo drempelverlagend en zal de bezoeker stimuleren om meer over je onderneming te willen ontdekken. je maakt je dienstenpakket dus interessanter waardoor de bezoeker eerder geneigd is om voor jou te kiezen. Simpel gezegd: je geeft je onderneming of organisatie meer ‘smoel’.

Beter communiceren met je doelgroep

Alhoewel content een belangrijke factor voor elke niche is, zal het je ongetwijfeld zijn omgevallen dat niet elke dienst of product zich even makkelijk laat omschrijving. Door gebruik te maken van een visuele ondersteuning in de vorm van een bedrijfsfilm is het veel eenvoudiger om je doelgroep te bereiken. Dat is niet alleen van belang bij de verkoop van diensten of producten, ook bij het opstarten van een crowdfundingcampagne is de ondersteuning door middel van video essentieel om het beoogde succes te behalen.

Meer bezoekers op je website

Content is King, maar wat is nou eigenlijk content? Dat gaat dus verder dan enkel de begeleidende tekst op je website. Ook video, en dus ook de bedrijfsfilm is content. En Google is er gek op! De juiste mate van diversiteit in je content bepaald voor een groot gedeelte de waarde die Google toekent aan je website en is dus indirect van invloed op je prestaties binnen de zoekresultaten. Zijn de video’s, afbeeldingen, infographics en de content op de juiste manier geoptimaliseerd, dan zal je dat zonder meer merken aan de manier waarop je website presteert: bezoekers blijven langer aanwezig en zullen sneller een aankoop doen.

Omzetverhoging door de bedrijfsfilm

Een bedrijfsvideo is een ideaal medium als je het op de juiste manier inzet. Het zorgt voor meer vertrouwen bij je doelgroep en je kan, beter dan met gewone tekst en afbeeldingen, de bezoeker informeren en de aandacht vasthouden. Daarnaast is de gunfactor minder van belang, je bepaalt immers zelf hoe je jouw boodschap wenst te communiceren. Een eenmalige investering in de productie van een bedrijfsfilm is dus, gezien de vele voordelen, de overweging waard. Het gaat immers niet enkel om de verhoging van de omzet maar juist ook om het realiseren van meer bezoekers en dus meer leads.