,

Wat is local SEO en waarom is het zo belangrijk?

Local SEO

Wat is local SEO en waarom is het zo belangrijk?

Local SEO: De afgelopen jaren is het gebruik van computer gestuurde apparaten aanzienlijk toegenomen. De mobiele telefoon speelt hierin een hele grote rol, en hier moet men als ondernemer zijnde dan ook op inspringen om te innoveren.

Wat vele ondernemers niet weten is dat vindbaarheid van je website lokaal gezien erg belangrijk is omdat je doelgroep zich hier daadwerkelijk bevindt. Deze vindbaarheid heeft natuurlijk alles te maken met de Google Search Engine die je pagina’s indexeert en daarna positioneert.

Wat hebben we aan local SEO en wat doen we er vervolgens mee? Deze vragen worden in dit artikel allemaal beantwoord zodat u bedrijf er een stuk beter voor komt te staan in de Google Search Engine.

Wat is local SEO?

Allereerst is het belangrijk om te weten wat local SEO eigenlijk is en wat we er aan hebben. Bij local SEO wordt de website van je bedrijf op de kaart gezet van Google Maps en ben je dus lokaal beter vindbaar.Dit noemen we dus Search Engine Optimization. Potentiële klanten kunnen een recensie achterlaten op je bedrijfspagina zodat andere klanten hier weer op kunnen reageren.

Ook is het belangrijk dat je je website inricht met een aantal pagina’s die ook daadwerkelijk gericht zijn op deze regio.

Neem als voorbeeld een timmerman waarvan het bedrijf gevestigd is in Leeuwarden. Dan is het voor de timmerman wel zo ideaal en relevant om ook klanten uit de omgeving van Leeuwarden te trekken via Google. Wanneer deze klanten dus de naam van het bedrijf intypen zal deze bovenaan komen in de Google Maps categorie ‘timmerman’.

Het is dus belangrijk om lokaal te investeren in je website, want de uitwerkingen zullen ongetwijfeld te merken zijn.

Google Bedrijfspagina

Voor local SEO is het belangrijk dat je een bedrijfspagina aanmaakt in Google. Hierop profileer je het bedrijf zo duidelijk mogelijk en vermeld je alle diensten, de service, openingstijden en het logo duidelijk. Zo zien de klanten duidelijk wat er te halen valt bij u bedrijf en wanneer het geopend is.

Zorg voor een goed ‘online visitekaartje’ zodat je zogenaamde aantrekkingskracht ontwikkeld met de bezoeker die wellicht in de toekomst een klant gaat worden.

Google Maps

Om op lokaal gebied gevonden te worden, is het handig om je website aan te melden bij Google Business. Zo wordt je bedrijf opgemerkt en krijg je een element op de pagina van Google waarin je bedrijf duidelijk wordt beschreven met openingstijden, naw-gegevens en een link naar je website.

Ook handig is dat uw bedrijf nu zichtbaar is ook de kaart zodat de klant exact weet waar uw bedrijf gevestigd is. Met local SEO richt u uw business voornamelijk op klanten uit de omgeving. Zodra een potentiële klant uw naam intypt in Google komt u gelijk tevoorschijn op de kaart.

Hierdoor krijgt ook de naamsbekendheid van uw bedrijf een boost wat altijd van belang is voor uw bedrijf.

Zoektermen verwerken in de tekst

Het is erg belangrijk dat je de pagina’s dus inricht op jouw regio waarop je het bedrijf zult richten. Goede zoektermen/keywoards zijn daarom van essentieel belang om op te vallen met je pagina. Allereerst zal er gezocht moeten worden naar zoektermen waar ook daadwerkelijk op gezocht wordt. Op deze manier herkent Google precies op welke regio je business is gericht en zal de pagina dus op je juiste manier worden opgenomen in Google.

Wanneer de pagina’s op de juiste manier zijn ingericht zal Google direct aan het werk gaan om deze te inspecteren. Het is echter een kwestie van tijd totdat de eerste bezoekers zich zullen melden op deze pagina’s omdat er natuurlijk altijd sprake is van concurrentie in de Google Search Engine.

Conclusie

Wat hebben we dus nodig voor een goede opzet van je local SEO?

  • Een goed geprofileerde bedrijfspagina in Google voor de beste resultaten.
  • Zorg dat je website is aangemeld bij Google Business zodat je direct herkend wordt in de top van Google.
  • Zoals bij alle vormen van SEO blijft het belangrijk om de zaak tekstueel in orde te hebben als basis van je vindbaarheid.

Zoals altijd zal ook Google blijven innoveren en zullen er dus geregeld veranderingen plaatsvinden in het beleid van de Google Search Engine en Search Engine Optimization. Wij blijven deze ontwikkelingen tot op de voet volgen om het beste resultaat te kunnen behouden voor de vindbaarheid van uw website. Houdt daarom onze nieuwsberichten nauwlettend in de gaten voor de laatste berichten wat betreft SEO, vindbaarheid optimalisatie en technische ontwikkeling op gebied van online marketing.