,

Dit is waarom eyetracking zo belangrijk is voor je omzet

eyetracking

Dit is waarom eyetracking zo belangrijk is voor je omzet

Sinds een aantal jaren is het fenomeen “eyetracking” onmisbaar in je online strategie. Het meekijken met de bezoeker op je website levert vaak verrassende resultaten op waar je op een andere manier waarschijnlijk nooit achter was gekomen. Bij eyetracking ga je op zoek naar de punten waarom de bezoeker je website verlaat en waarom.

Bij het bezoeken van een website zijn wij als consument vaak op zoek naar een product, dienst, informatie of ander doeleinde waarom je op het internet bent gaan zoeken. Onderweg komen we vaak veel obstakels tegen in de vorm van contactformulieren, inloggegevens of een website vermeld simpelweg niet de juiste informatie. Het is belangrijk om als bedrijf te weten waarom deze bezoeker dus niet met jou in zee gaat en waarom jouw website vroegtijdig wordt verlaten. Door eyetracking toe te passen zien we in vele gevallen direct de reden van het korte bezoek dat niet tot een sale of lead lijdt.

Door vele opnames te analyseren komen we achter een bepaald patroon waarin de bezoeker niet de informatie weet te vinden waar deze naar op zoek is. Dit gaan we vervolgens oplossen door meerdere oplossingen te bedenken en te testen op de website. Wanneer de veranderingen aantonen dat er meer sales of leads uit voortkomen hebben we het over conversieoptimalisatie.