Doelen instellen met Google Analytics

Doelen instellen met Google Analytics

Doelen instellen met Google Analytics

Het instellen van doelen in Google Analytics is één van de vele dingen die toegepast wordt door een online marketingbureau. Door het instellen van bepaalde doelen zoals sales, leads of  offerte aanvragen is gemakkelijk te achterhalen waar deze bezoekers vandaan komen en hoe ze bij uw website gekomen zijn. Door doelen in te stellen worden deze makkelijk meetbaar in uw Google Analytics Dashboard. Op lange termijn is deze informatie van essentieel belang wanneer men conversie optimalisatie zal gaan toepassen in bijvoorbeeld een webshop. Met conversie optimalisatie bedoelen we het bevorderen van de online verkopen door middel van SEO toe te passen. Om ervoor te zorgen dat uw website meer bezoekers genereert, zullen de sales, leads of offerte aanvragen ook simpelweg gaan stijgen.

Voorbeeld van een doel:
Bedankt pagina
Het instellen van een bedankt pagina betekend simpelweg dat we iemand doorsturen naar een bepaalde pagina nadat de bezoeker een aankoop heeft gedaan of zich heeft ingeschreven voor de nieuwsbrief op uw website. Door het aantal bezoeken van de bedankt pagina te meten, zien we precies hoeveel doelen er in een bepaalde periode behaald zijn.

Door het instellen van doelen met Google analytics worden de cijfers dus overzichtelijker dan ooit. Niet alleen verstaan we ‘doelen’ onder belangrijke informatie.vergeet niet te meten hoeveel bezoekers uw website maandelijks trekt en waar deze bezoekers zich bevinden. Wanneer uw website over een lokaal product veel bezoekers trekt uit een ander deel van Nederland, moet er toch overwogen worden om de teksten on page aan te passen naar lokale zoekwoorden. Doormiddel van een zoekwoorden onderzoek krijgen we inzicht in het zoekgedrag van de bezoekers.